Kuran Yurdu

Yerin,Göğün Ve Hz Adem’in Yaratılması 1.Bölüm

    Söz söyleyenlerin O’nu övmekte aciz kaldığı,sayanların nimetlerini hesap edemedikleri, çabalayanların hakkını ödeyemediği,büyük gayretlerin idrak edemediği,keskin zekaların erişemediği,sıfatının sınırı,mevcut bir niteliği,sayılı vakti ve uzayan bir süresi olmayan Allah’a hamd olsun.

    O,mahlukatı kudretiyle yarattı,rüzgarları rahmetiyle yaydı,arzının hareketini kayalarla sabitledi Dinin esası Allah’ı bilmektir.O’nu bilmenin kemali,O’nu tasdik etmektir.O’nu tasdik etmenin kemali, O’nu birlemektir.O’nu birlemenin kemali,O’na ihlas ile bağlanmaktır.O’na ihlas ile bağlanmanın kemali,her sıfatın mevsüfun gayrı olduğuna ve her mevsüfun sıfatın gayrı olduğuna şehadet ederek O’nun için sıfatları reddetmektir.

    Yüce Allah’ı herhangi bir vasıfla niteleyen,Onu nitelendirdiği şeyle ilişkilendirmiş olur.O’nu bir şeyle ilişkilendiren ikilemiş olur.O’nu ikileyen cüzlere ayırmış olur,cüzlere ayıran O’nu bilemez.O’nu bilemeyen,O’na sanki belli bir yönde imiş gibi işaret etmiş olur,işaret eden O’na sınır çizmiş olur, sınır çizen O’nu sayılabilen şeyler gibi saymış olur.”Nerede” diyen O’nu bir şeyin içine almış olur. “Neyin üzerinde ?” diyen bir yeri O’ndan arındırmış olur.

    O,bir yaratılış olmaksızın vardır,bir yokluk olmaksızın mevcuttur.O,birleşme olmaksızın her şeyle beraberdir.,ayrılık olmaksızın her şeyin gayrıdır.Faildir,ancak hareketler ve alet anlamında değil. Mahlukatından görülen yokken görür.O Tektir,alıştığı biri yoktur ki onu kaybettiğine üzülsün.O,bütün mahlukatı,düşünüp taşındığı bir fikir ve yararlandığı bir deneyim,ihdas ettiği bir hareket ve telaşlandığı bir nefsin tereddüdü olmaksızın yarattı,onları ilk defa var etti.

    Varlıkları vaktinde var etti, farklılıkları arasındaki çelişkiyi giderdi,her varlığın doğasını meydana getirdi ve onlara kendi özel kalıplarını bahşetti.Onları var etmeden bunları biliyordu.O,varlıkların sınırlarını ve sonlarını kuşatandır, açığa çıkardıklarını ve gizlediklerini bilendir.

    Sonra Münezzeh olan Allah,göklerin yırtıklarını,kenarların yarıklarını ve havanın cereyanını yarattı; onda akıntısı çarpışan,yüksekliği ve kalınlığı kat kat olan bir su akıttı.Onu şiddetle esen,sarsıcı ve parçalayıcı rüzgarın sırtında taşıdı.Ona suyu geri getirmesini emretti ve onu dizginlemeye hakim kıldı.Hava,onun altında yarıktır;su ise onun üstünden dökülür.Sonra münezzeh olan Allah,esintisini kısırlaştırdığı, varlığını daim kıldığı,akıntısını şiddetli yaptığı ve menşetini uzaklaştırdığı bir rüzgar meydana getirip ona coşkun suyu dalgalandırmasını ve denizlerin dalgalarını harekete geçirmesini emretti;onu yayığın çalkalanması gibi çalkaladı ve fezayı şiddtle sarstığı gibi sarstı.

    Yüksekliğini yükseltinceye kadar başını sonuna,dinginliğini harekete dönüştürdü.Köpüğüyle yığınlarını attı.Onu yarık olan havada,açık ve geniş gökte yükseltti.Ondan yedi gök meydana getirdi ve onların aşağılarını hareketsiz bir dalga yaptı.Üstlerini ise düşmesini engelleyen bir sütun,onu birbirine bağlayan çivi ya da bağlantılar olmaksızın korunan bir tavan ve yükseltilmiş bir çatı yaptı. Daha sonra onu yıldızların süsüyle ve aydınlatıcıların ışığıyla süsledi.Dönen bir yörüngece,hareket eden bir tavanda ve hareketli bir felekte,ışığı yayan bir güneş ve nur saçan bir ay meydana getirdi.

    Sonra yüksek göklerin arasındakini yardı.Orasını,türlü türlü vaziyette olan Meleklerle doldurdu. Onlardan bazıları secde halinde olup rüku etmezler,bazıları rüku halinde olup ayakta durmazlar; diğer bir grup ise birbirinden ayrılmayans aflar halinde dururlar.Hepsi de usanmadan Allah’ı tespih ederler.Gözün uyuması,akılların dalgınlığı,bedenlerin yorgunluğu ve unutkanlık gafleti asla onlara musallat olmaz.Onların arasında O’nun vahyi için emin,resulleri için dil,yargısına ve emrine amade olanlar vardır,içlerinde kullarını koruyanlar ve Cennetlerinin kapılarının kapılarının hizmetçisi olanlar,ayakları yeryüzünün aşağısında sabit,boyunları yüksek gökleri delip geçenler vardır.Ayrıca öyleleri de vardır ki,uzuvları bölgelerden çıkmaktadır,omuzları arşın stünlerine denktir.Bakışları arşın aşağısına eğilmiştir, onun altını kanatlarıyla kaplamışlardır.Onlar ile onların dışında kalanların arasına izzet hicapları ve kudret örtüleri konmuştur.Rableri hakkında tasvir vehmine kapılmazlar.O’na bezerlerle işaret etmezler

    • Kaynak= eş-Şerif er-Radi (ebu’l Hasan Muhammed b.el-Huseyn b. Musa el-Muesvi (406-1015)-(Hz Ali’nin Konuşamarı,Mektupları ve Hikmetli Sözleri)_ Nehcü’l Belağa / bkz:29…31
    Okuduğunuz Makaleyi Paylaşmak İster Misiniz?
    ZİYARETÇİ YORUMLARI

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    BİR YORUM YAZ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.