Takıların Zekatı

Altın ve gümüşten yapılmış zinet eşyalarının zekatı kendi cinslerinden olmayan bir şey ile ödeneceği takdirde ağırlıkları değil, piyasa değerleri esas alınır.Bunda ittifak vardır.Fakat kendi cinsiyle ödeneceği takdirde, İmam-ı A’zam ile Ebû Yûsuf’a göre ağırlıkları,

İmam-ı Züfer’e göre ise kıymetleri, İmam-ı Muhammed’e göre de bunlardan hangisi fakirin lehine ise, yani, hangisinin zekâtı daha fazla tutuyorsa ona itibar olunur.

Sâf olmayıp karışık olan altın ve gümüşte hangi madde fazla ise ona itibar edilir. Altın fazla ise o madde altın kabul edilir. Bakır fazla ise bakır, gümüş fazla ise gümüş kabül edilir.

Kaynak=Turan Yazılım / Mürşit 5 / İlmihal / M. Dikmen

Okuduğunuz Makaleyi Paylaşmak İster Misiniz?
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.