Nefsin Özellikleri

  • 08 Mart 2018
  • 72 kez görüntülendi.

Kimse Emr-i İlahî’yi kendi nefsine uyduramaz. Şeriatı biz takip edeceğiz, o bizi değil

Biz Allah için söylüyoruz, nefsimiz için değil. Biz onu istediğimiz gibi kullanamayız, o bizi kullanır.

Emir demiri keser

Biraz da nefsinizi suçlayacaksınız, devamlı başkasını suçlamak olmaz.

  • Her konuştuğunu hak görme, Hakk’ı hak gör, nefsinden gelene bakma.
  • Allah’ın emrini kimse kendi keyfine uyduramaz, kendi ayağına uyduramaz.
  • Rahmanî; Allah ve Resulü, Kur’an’dır.
  • Şeytanî; iblis, şeytan ve fitne. Hastalığın ana noktası hayvanî hırs.
  • Beş milyar insanın aklı eteği ve midesinde. Bin nasihat bir musibete eşittir.
  • Kul cezasını görmez kul azmayınca, kul cezasını görmez Hak yazmayınca.
  • Hizmet-i şeytanın zimmetinde çalışmışsa Cehennem’e uğrayacak.

İster Mekke’de olsun, ister tekkede, ister depremde.

  • Hizmet-i Rahman’ın zimmetinde çalışmışsa nerede olursa olsun Cennet’e gidecek.
  • Nefsine yenildiyse herşeye yenilir.
  • Nefis ve şeytandan gelen milletin başının belâsıdır.
  • İnsanın nefsinin kuvvetli olduğunun isbatı kahkahasıdır.
  • Nefsin en nefret ettiği, Hazret-i Allah’ın en çok hoşlandığıdır.

İşin sözüne değil, özüne bakmak lâzım.

İnsan Allah’a değil de nefsine teslim olursa perişan olur.

  • Müslümanın işi ne zaman biter? Ayaklar bağlanır, îmanla ruh teslim ettiğinde iş bitmiştir.
  • Ne durumda olursak olalım, mutlaka nefsimizi bir defa da olsa yenmek için gayret sarfedeceğiz.

İnsanda olan terbiye meleklerde sıfırdır. Nefis melekte olsaydı sıfıra düşerdi.

İnsan cüz’i iradesine sahip olursa gerçek bir insandır. Ona göre işimizi ayarlayacağız.

Nefs-i emmâre ve şeytana en ters düşen uykunun değişmesi, uyku zamanının ters olmasıdır.

  • Nefs-i emmâre, nefsin ve şeytanın karargâhıdır.
  • Nefisde olan canî, nefs-i emmâre ve şeytandır.
  • Her bünyeye göre nefisler değişir, şeytanlar boy boydur.
  • Millet yıkılmak için hendek arıyor, ibadet için değil.
  • Şeytanla nefsi rahat ettirmek için içimize tüy döşek sermişiz.
  • Bin nasihattan bir musibet faydalıdır.

Allah için zararlı yaşantı iflâstır, müflistir, çöküntüdür.

Hazret-i Allah ile kullar arasında bağlar var.

Şeytan ve nefs-i emmâre o bağı koparmak için seferberdir,

O bağ koptu mu arayı açtıkça açar, Allah ve Resûlü’nden uzaklaştırdıkça uzaklaştırır.

  • Konuştuğumuz zaman tele dokunan konular olabilir.

Biz her zaman karşımızdakini hatalı görmiyek, gerçek hatalıyı hatalı görek

  • Bizim konuştuğumuzun Allah’ın hoşuna gitmesi önemli.

Biz isteği nefisten konuşuyorsak Hazret-i Allah sizin hakkınızı bizden sorar.

Dinî hususun savurganlığı olmaz.

Nefs-i emmâre ve şeytan o yönü götürmez. Bu yolun aşırısına razı değiller.

Sahayı boş bırakmayacağız. Allah’ın halkettiği bu vücuddaki gönül bir sahadır.

Ruh âleminin herşeyi, dembesi bu sahadır.

Güzel elma bahçesi olsun, yukardan sert bir dolu vurup çarpsa ne olur? Perişan olur.

Bir insan Hazret-i Allah’ın rızasına uygun bir şey yaptığında, dolu misali ürününe zarar getirmemeli. O dolu vuran tarladan mahsul sen de yaptığından bir şey elde edersin.

Gönüller birbirinden çok uzakta, sebebi de nefislerin rahatlığı. Hazret-i Allah nefsi aç bıraktı da öyle yola geldi.

Nefsi altmış sene beslesen de sadece 24 saat aç bıraktın mı isyan eder, nankörlük eder.

Sen onları rahatsız ediyorsun, onlar da seni rahatsız ediyor. Ata şerbet verecek, oysa onun yiyeceği samandır.



Kaynak= Turan Yazılım / Mürşit 5 / Tasavvuf / Sırr-ı A’zam / C:2