Adet Ve Lohusalık Halinde Cinsellik

Adet Ve Lohusalık Döneminde Cinsel İlişkiye Girmek



Adet ve lohusalık hallerinde cinsel ilişkide bulunmak haramdır.

Kur’an-ı Kerîm’de şöyle buyrulmuştur: ”Sana hanımların hayız halinden sorarlar. De ki: O bir eziyettir. Hayız süresi içinde hanımlarınızla cinsel ilişki yapmaktan uzak durunuz. (1)”

Adet Ve Lohusalık Halinde Cinsel İlişki Yasağının Başlaması

Âdet ve lohusalık kanamasının az da olsa görülmesi ile cinsel ilişki yasağı başlar. Bazı âdet hallerinde ”âdet kırılması” denilen çok az bir kanama görülür ve bir müddet sonra normal kanama sökülür gelir. Böyle bir durumda âdet hali az da olsa ilk kanamadan itibaren başlamış sayılır. Bundan dolayı cinsel ilişki yasağı, görülen ilk kanama ile başlamış olur.

Adet & Lohusa Halindeki Kadınla Beraberlik Sınırı

Koca, âdet ve lohusalık halindeki hanımından cimâ hariç her türlü istifadeyi yapabilir. Bu istifadeyi kadının göbek ile diz kapağı arasını örterek yapmalıdır.(2)

Bütün mezheplerde tercih edilen ve ihtiyata uygun olan görüş budur. Zayıf olmakla birlikte âdet ve lohusalık hallerinde cinsel ilişki yasağının sadece üreme organı ile ilgili olduğunu savunan bir görüş daha vardır.(3)

Adet & Lohusa Halinde Cinsel İlişkinin Cezası

Âdet ve lohusalık hallerinde cinsel ilişkide bulunmak kesinlikle haram olmakla birlikte gaflete düşüp böyle bir haramı işleyen kimse öncelikle bu fiiline ve niyetine çok tövbe etmesi gerekir.

Bunun yanında âdetin ilk günlerinde bu fiili işlemişse 1 dinar yani yaklaşık 4,5 gr. altın veya bunun değerini, sonlarına doğru işlemişse yarım dinar sadaka vermesi Şâfiî mezhebinde sünnet, Hanefî mezhebinde ise müstehap görülmüştür.(4)

Adet Ve Lohusa Halinde Namaz Kılınabilirmi

Âdet ve lohusalık hallerinde, hanımların namaz kılmaları ve secde yapmaları haramdır. Bu hüküm hem vakit namazları ve hem de kazâ namazları için geçerlidir. Âdet ve lohusalık halleri devam ettiği süre içerisinde geçen namazların kazâ edilmesi gerekmez.(5)

Bu konuda Hz. Âişe (r. ah) şöyle demiştir:

”Bu âdet hali bizim başımıza geldiğinde, orucu kazâ etmemiz emredildiği halde namazı kazâ etmemiz emredilmezdi.”(6)

ADETLİ VE LOHUSA HALİNDE İKEN ORUÇ TUTABİLİR Mİ

Hayız halinde iken oruç tutmak haramdır. Lohusalık da böyledir. Bu durumda tutulmayan oruçlar daha sonra gününe gün kazâ edilir. Bu kazânın peş peşe olması gerekmez.(7)

Hz. Peygamber (s.a.v), ”Âdet halinde hanımlar namaz kılmaz, oruç tutmazlar”(8) buyurmuştur.

İMSAKTAN ÖNCE TEMİZLENEN KADININ ORUCU

Bir kadının imsaktan önce hayız kanı kesilir ve temizlenirse yeni günün orucuna niyet eder. İmsaktan önce akıntı tam kesilse ve yıkanacak kadar bir süre de bulunsa, fakat kadın yıkanamasa, yine oruca niyet eder.

Kanama imsaktan az sonra kesilse, o gün oruca niyet etmez, onu daha sonra kazâ eder.(9)

Şâfiî mezhebine göre kanaması devam ettiği halde âdet veya lohusalığın en uzun süresi imsak vaktinden önce dolan bir hanım oruca niyet etse orucu geçerli olur. Yerleşik âdeti bulunan hanımlar için de aynı hüküm geçerlidir. Yani âdetinin imsak vaktinden önce dolacağını bilen fakat kanaması kesilmeyen bir hanım, oruca niyet etse ve kanaması imsaktan önce kesilse orucu sahih olur.(10) 



Kaynak= Turan Yazılım – Mürşit 5 – İlmihal – Kadın Ve Aile İlmihali

1-Bakara, 2/222. ; 2-Şirbînî, Mugni’l-Muhtâc, 1/110; İbn Âbidîn, Menhelü’l-Vâridîn, 1/113, 114. ; 3-Şirbînî, Mugni’l-Muhtâc, 1/110. ; 4-Şirbînî, Mugni’l-Muhtâc, 1/110; İbn Âbidîn, Menhelü’l-Vâridîn, 1/114. ; 5-Nevevî, el-Mecmû’, 2/383, 384; İbn Kudâme, eş-Şerhu’l-Kebîr, 1/348; İbn Âbidîn, Reddü’l-Muhtâr, 1/484, 485. ; 6-Müslim, Hayız, 15; İbn Mâce, Tahâret, 119. ; 7-Serahsî, Mebsût, 3/152; İbn Kudâme, el-Mugnî, 1/348; Şirbînî, Mugni’l-Muhtâc, 1/109. ; 8-Buhârî, Hayız, 7. ; 9-İbn Âbidîn, Mehhelü’l-Vâridîn, 1/90-91. ; 10-Şirbînî, Mugni’l-Muhtâc, 1/427.