Kuran Yurdu

İmtihanın En Zorlarından Sadece Birisi

    Bir gün sorumlulukla ilgili tefekküre daldım ve bazılarının zor,bazılarının kolay olduğunu gördüm.Kolay olanlar genelde organlarla yapılan ibadetlerdir.Ancak onların da bir kısmı diğerlerinden daha zordur.Mesela abdest ve namaz,oruç tutmaktan daha kolaydır.Bazıları için oruç tutmak zekat vermekten daha kolaydır.

    Zor olan sorumluluklara gelince,bunlar çeşit çeşittir ve bazıları diğerlerinden daha zordur.Bir şeye bakarak delil getirmek ve bununla yaratıcıyı tanımaya ulaşmak basiret sahipleri için zor bir durumdur.Ancak ehli akla göre bu kolaydır.Yine kişinin nefsini kontrol altına alması,heva ve hevesini yenmesi,tabiatı gereği etkileneceği hususlardan vazgeçmesi zor olan sorumluluklardandır.

    Bu durum ; akıllı,sevabı düşünen,işin sonunda güzel mükafatlara kavuşmayı azulayanlar için her ne kadar hali hazırda zor da olsa,yine de onlara kolaylık ihsan edilir.

    Bize imtihanların en zoru ve en ilginci şudur;

    Yaratıcının hikmeti gereği bize akıl verilmiş ve görüyoruz ki bu akıl ilme ihtiyaç duyar.Sonra ilimle meşgul olan ve ibadete yönelen kişi fakirlik içinde kıvranıyor.Sonra akıl cahili maişet uğraşıyla zelil ediyor,fasık olan kişiyi ise cehaletle oyalıyor.Ta ki dünya onları her yönüyle pençesi altına alıyor.

    Sonra görüyoruz ki bedenler büyüyor,daha işin başında gençlik çözülüyor ve bina tamamlanacakken yıkılıp toz toprak oluyor.Sonra çocukların acı çektiğini görüyoruz.Her vicdan sahibi kişi o çocuklara merhamet eder.Sonra da onlara deniliyor ki: Allah’ın merhametlilerin en merhametli olması konusunda şüpheye düşme.Sonra kişi Musa’nın Firavun’a gönderildiğini duyuyor,diğer taraftan da Allah’ın Firavun’u saptırdığına inan sözünü işitiyor.Bir taraftan Adem’in cennetteki meyveyi yerken bir hatasının olmadığını işitiyor,diğer taraftan da Adem Rabbine karşı hata işledi ayetini duyuyor.

    Tüm bu durumlar karşısında kişiler şaşırıp kalıyor ve hatta küfre ve tekzibe kadar gdiyor.

    Eğer onlar bu olayların sırlarını araştırmış olsalardı,bu sıkıntılardan kurtulmak için aklın itaat etmesi gerektiğini bilirlerdi.İşin esası da budur.İşin hakikati anlaşıldığında bu düşüncelerden selamete erilir.

    Allah’tan isteğimiz ; İnsanlardan bazılarının sapmasına sebep olan kapalı meselelerde bize anlama kabiliyeti vermesi.O,duaları kabul edendir.



    Kaynak = İbn Kayyım el-Cevziyye / Tehlikeli Tuzaklar / bkz: 36-37

    Okuduğunuz Makaleyi Paylaşmak İster Misiniz?
    ZİYARETÇİ YORUMLARI

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    BİR YORUM YAZ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.