Kuran Yurdu

Hakikati Görmek

    Bazı eserlerde Allah’ım bize eşyayı olduğu gibi göster cümlesi geçmiştir ki bu söz son derece güzel bir sözdür.İnsanların çoğu eşyanın hakikatini göremez.Onlar fani olan şeyleri bakiymiş gibi görürler.Gerçeği bilseler bile eşyanın zeval bulacağını neredeyse tahayyül bile edemezler.

    Çünkü göz gördüğü şeylerle meşgul olur.Lezzetin fani olup günahın baki kalacağını görmüyor musun? Eğer hırsız elinin kesileceğini idrak edebilse çaldığı şey kendi gözüne çok basit görünürdü.Kim mal toplayıp da ondan hiç infak etmezse o zaman bu kişi malın hakikatini görememiş demektir.Çünkü mal kişinin hedefine ulaşması için sadece bir araçtır.Yoksa malın kendisinden bizzat lezzet alınma amacı olmamalıdır.

    Kim de günahlara şehvet gözüyle bakarsa o günahlarda ki ayıpları göremez.Çünkü günah işlemenin sonucunda dünyada ceza,ahirette ise kişinin rezil duruma düşmesi vardır.

    En büyük arzuya baktığımda,onun cinsellik olduğunu görürsün.Kişide meninin oluşması için yeme ve içmeye ihtiyacı vardır.Kim yiyecekleri düşünürse yere ekilen ekine bakması lazımdır.Bu ekinin ise sabanlarla sürülmesi gerekir.Sabanda da demir,ahşap ve ip vardır.İp düşünüldüğünde de kendir ve kenevirin ekilmesine bakmak gerekir.Sonra onun çıkartılması,çözülmesi işlemleri vardır.Demire bakılsa onun da yerden çıkartılması,dövülmesi gerekir.

    Tahtaya bakıldığında onun önce dikili bir ağaç olduktan sonra marangoz işleminden geçirildiği görülür.Ekinin ise önce ekilmesi,sonra biçilmesi,sonra öğütülmesi,sonra hamur ve ekmek yapılarak pişirilmesi işlemlerinin olması gerektiği görülür.Tüm bunlara bakıldığında insanların bir lokma yiyebilmesi için o lokmanın üç yüz tane işlemden geçmiş olmasının gerektiği söylenir.

    Sonra kişi bu lokma çiğnenirken dişlerin o lokmaları nasıl parçaladığını, öğüttüğünü , ağızdaki salgının nasıl gerçekleştiğini,dilin o lokmayı nasıl evirip çevirdiğini,ağız kaslarının yutmanın kolay olması için hangi işlemleri gerçekleştirdiğini tek tek düşünsün.Sonra bağırsakların o yiyeceği ciğerlere nasıl ulaştırıyor,sonra onun kan olarak dalaklara nasıl ilettiğine ve mesaneye sıvı olarak nasıl gönderildiğine  bir baksın.Sonra bu kan tertemiz bir şekilde ciğerlere,beyne ve kalbe nasıl pompalanıyor.

    Şehvetin ateşi tutuşunca da insandaki nutfe fışkırır.Din ise bu nutfeyi temiz olan rahme yerleştirmeyi ve temizlemeyi emreder.Böylece muvahhid olan insan yaratılır.Bunu gören biri nutfenin haram olan rahme yerleştirerek onun zayi olmasını ister mi? Nice zina eden kişi var ki insanlar arasında şerefi lekelenmiş,haram olan fiili ortaya çıkmış,evli bir kadınla zina etmişse mümin kareşine ihanet etmiştir.

    Zina yaptığı kadın onun kızı veya kardeşiymiş gibi insanlar arasında rezil olmuştur.Zina eden evli kadın da kocasından olmadığı halde çocuk doğurarak onun mirasını da hak etmeyen kişiye verilmesine sebep olarak hak eden kişilerin ise hakkını çalmıştır.Sonra bu durum bir çocuktan öteki çocuğa zincirin halkaları gibi devam edip gitmiştir.

    Olayın ilahi boyutu da herkesçe malumdur.

    Zinaya yaklaşmayın.Zira o,bir hayasızlıktır ve çok kötü bir yoldur (İsra 32)

    Peygamber (s.a.v) de şöyle buyurmuştur:

    Küfürden sonra bir şahsın nutfesini kendisine helal olmayan bir rahme dökmesinden daha büyük bir günah yoktur.

    Bir kimsede idrak etme hissi varsa nutfedeki gayenin muvahhid çocukların neslini sürdürmek için olduğunu anlar.Şayet şehvette bu oluşum mevcut olmayacak olsaydı,o zaman cinsellik de olmazdı.Çünkü iki cinsel organ da,birleşme durumu da,ortaya çıkan semere de hoş değildir.Nihayetinde şehvet duygusu insanın gözünü perdelediği için çocuğun olmasına vesile olmuş olur.Oysa kişinin temel gayesi çocuğun dünyaya gelmesi değildir.Ancak şehevi arzular altında bu duygu gizlenmiştir.

    Bir kimse sadece şehevi arzularının peşinden gidip de ortaya çıkacak sonuçları unutursa,eşyanın hakikatini görememiş olur.

    İşte sen bu anlattıklarımızı yeme,içme ve mal biriktirme de kıyas et ki eşyanın hakikatini anlayasın

    Hayat Mertebeleri

    Kaynak : İbn Kayyım el-Cevziyye / Tehlikeli Tuzaklar / bkz : 203-205

    Okuduğunuz Makaleyi Paylaşmak İster Misiniz?
    ZİYARETÇİ YORUMLARI

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

    BİR YORUM YAZ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.