Ey Nefis Sana Yazıklar Olsun

Sana Yazıklar Olsun



Eğer şehevi isteklerine kulak veriyor ve gayretini onların temini için harcıyorsan,onun çaresi şehevi isteklerine karşı çıkmaktır.Bazen öyle lokmalar alınır ki,o kendisinden sonra alınacak birçok lokmalara mani olur.

Doktorun biri bir hastasına;

Üç gün süreyle soğuk su içmeyeceksin.Eğer içersen hastalığın tedavi edilmez bir hal alır ve hayatın boyunca bir daha soğuk suyun yüzünü göremezsin.Ancak benim tavsiyelerimi tutar,suyu içmezsen,kısa zamanda iyileşir,bütün hayatın boyunca dilediği gibi soğuk su içersin dese hastası da ona;

Sonuç ne olursa olsun,ben soğuk suyu şimdi içeceğim dese,sen bu hasta için ne desin? Bu hususta görüşün nedir? Bu adam delidir demez misin?

Senin bütün hayatın ahiret hayatının yanında üç gün kadar bile olmaz.Ancak uzunluğu üç gün olan şu geçici dünya hayatında şehevi isteklerin acısına karşı sabırlı olmak mı daha zor,yoksa zamanının sonu olmayan,elemi ve kederi korkunç ve sonsuz olan Cehennem ateşine tahammül etmek mi daha zordur?

Henüz dünyanın üç günlük nefsin isteklerine karşı mücahedesine karşı sabredemeyen kimse,acaba en zor ve sonu olmayan Allah’ın azabına karşı nasıl tahammül edecek?

Bütün bu hallere karşılık senin hala nefis mücadelesine girmeyip,ona karşı hoşgörülü olman ya gizliden gizliye küfre girmenden veya apaçık gafilliğinden ve ahmaklığındandır.Gizliden gizliye küfre düşmen,sevap ve cezanın ehemmiyetinden habersiz olman ve hesap gününe olan inancının zayıf oluşundandır.

Apaçık ahmaklığın ise;Allah’ın senin ibadetine muhtaç olmadığını düşünüp kötülüklerin hiçbirinden sakınmadan,onun affına ve keremine olan itimadındır.Diğer yandan bir lokmada veya bir kuruşunda dahi ona güvenmiyorsun.Onları temin için her türlü çareye başvurur ve bütün imkanlarını bunun için kullanırsın.Sen bu hal ve hareketlerinle Resulüllah’tan ahmaklık mührünü yersin;Nitekim Resulüllah (s.a.v) buyuruyor ki;

Akıllı insan nefsini muhasebe edip ölüm sonrası için çalışan,ahmak insan da nefsini isteklerine bağlayıp (yine de) Allah’tan ümit-var olan kimsedir.