El Fethu’r-Rabbani Geylani Sözleri 13.Bölüm

118-) Rızkını dert etme.Çünkü o seni,senin onu aradığından daha çok aramaktadır. Bugünün rızkını elde edince,dünün rızkını aramayı bıraktığın gibi yarının rızıkını düşünmeyi de bir yana bırak.Dün geçmiştir,yarına çıkıp çıkamayacağın ı ise bilemezsin.Sen içinde odluğun gün için uğraş.Allah’ı tanısaydın rızık aramak yerine O’nunla uğraşırdın.Heybeti senin rızık aramana engel olurdu.Çünkü Allah’ı tanıyan dil tutulur.

119-) Oğlum! Senin Allah’ı ve Resulünü,Allah’ın veli kullarını,peygamberlerinin insanlar içinde halef ve bedellerini pek tanımadığını görüyorum.Sen manadan mahrumsun.Sen kuşkusuz bir kafes,yıkık ve ıssız bir evsin,kurumuş ve yaprakları dökülmüş bir ağaçsın.Kulun kalbinin mamur olması Müslümanlığı ile,sonra da Müslümanlığın gerçek olup olmadığının kontrol edilmesi iledir ki,bu da gönülden teslim olmaktır.Sen bütün varlığını Allah’a teslim et ki,O da nefsini ve başkalarını sana teslim etsin.Kalbinden kendini ve başkalarını çıkart ki,Allah’ın huzurunda kendinden ve başkalarından soyutlanmış olarak durabilesin.

120-) Oğlum! Yaptığın ibadetlere aldanma ve onları beğenme.Allah’tan onları kabul etmesini iste ve seni ibadetlerden uzaklaştırmasından da sakın.İbadetine ‘günah oluver’,rahat yaşantına da ‘sıkıntı oluver’ denilmesinden sen emin kılan nedir? Allah’ı tanıyan,hiçbir şeye güvenmez ve aldanmaz.Dinini kurtarmış olarak ve Allah’la arasındaki ilişkiyi koruyarak dünyadan çıkmadıkça kendini güvende bilmez.

121-) Ey cemaat! Kalp amelleri işlemeye ve kalbinizi ihlaslı tutmaya bakın.Olgun ihlas,ameli Allah’ın dışındaki herkesten saklamakla olur. Asıl olan Allah’ı bilmektir.Sizin çoğunuzun tek başınayken ve insanlar arasındayken,sözünde ve fiilinde yalancı olduğunu görüyorum.Sizin sebatınız yok.Eyleme dönüşmeyen sözleriniz,ihlassız ve tevhidsiz fiilleriniz var.Mihenk taşı ettiğin amellerin geçersiz olduğunu ortaya çıkartırsa,sana hangi şeyin yararı dokunabilir.Allah’ın seni kabul etmesini ve senden razı olmasını istiyorsun.

Yakında ateş yakılıp da paran eritilince elindeki altının kalitesizliği ortaya çıkacak ve sen rezil olacaksın.Bu ak,bu kara,bunun durumu karışık denilecek.Herkes kıyamet gününde sana sırtını dönüp gidecek.İkiyüzlülük yaptığın bütün amellerin böyle değerlendirilecek.Allah’tan başkası için için yapılan her amel boştur.Amel edin,sevin,beraber olun,benzeri olmayan,işiten ve gören Allah’tan isteyin.

122-) Dünyanız kalplerinizi kör etmiş,kalplerinizle birşey görmüyorsunuz.Dünyadan sakının.Çünkü dünya kendisini size tekrar tekrar sunar ve derece derece sizi azaba yaklaştırır ve sonunda da sizi boğazlar.Sarhoş edici içeceklerini size ikram eder.Sonra ellerinizi ve ayaklarınızı paramparça eder ve gözlerinizi çıkarır.Sarhoşluk geçip ayıldığınızda size ne yaptığını görürsünüz.Dünyayı sevmenin,onun peşinde koşmanın,dünyaya ve dünya malını toplamaya karşı istekli olmanın sonu budur.Dünyanın yapacağı şey budur.Bundan dolayı ondan sakının.

123-) Oğlum’ Sen dünyayı sevdiğin sürece kurtuluşun yoktur.Ve sen ey Allah’ı sevdiğini iddia eden kimse! Ahiret veya başka birşeyi birazcık bile sevdiğin sürece kurtulamaz,sağlam kalamazsın.Seven arif kul,ne bunu,ne de ötekini sevmez.Allah’ın dışındaki hiçbir şeyi sevmez.

124-) Hizmet edene hizmet edilir,iyilik eden iyilik görür,verene verilir.Sen cehennem için çalışırsan ahirette cehenneme girersin. Yaptığının karşılığını görürsün.Olduğunuz gibi yönetilirsiniz.Amelleriniz sizin işçilerinizdir.Cehennemliklerin amelini işliyor ve Allah’tan cennetleri bekliyorsun.Cennetliklerin amelini işlemeden cenneti nasıl temenni edebiliyorsun? Dünyada kalp sahipleri sadece azalarıyla değil aynı zamanda kalpleriyle amel edenlerdir.Kalbin onayı olmadan yapılan amelin etkisi ne olabilir ki? Gösterişçi,azalarıyla amel eder.İhlaslı ise kalbi ve azalarıyla amel eder,azalarından önce kalbiyle amel eder.İnanan diridir,münafık ise ölüdür.İnanan kimse Allah için amel eder,münafık ise insanlar için amel eder ve onlardan yaptığı amele karşılık övgü ve bahşiş ister.İnananın ameli,içinde ve dışındadır, yalnızken ve insanlar arasında iken ve bolluk içinde ikendir.Sıkıntı geldiğinde ameli bırakır.Allah’la beraberliği de yoktur.Allah’a, peygamberlerine ve kitaplarına da imanı yoktur.Haşrı,neşri ve hesap gününü hiç hatırlamaz.İmanının sebebi dünyada iken canını ve malını kurtarmaktır.Ahirette Hakk’ın azabı olan cehennem azabından kurtulmak gibi bir kaygısı da yoktur.İnsanlar içindeyken namaz kılar,oruç tutar ve ilim öğrenir.Yalnız kaldığı zamansa asıl işine ve inkar ediciliğe döner.

125-) Oğlum! Ameline aldanma.Çünkü amellerin hükmü neticesine göredir.Allah’tan sonunu güzelleştirmesini ve ruhunu en sevdiği ameller üzerindeyken almasını iste.Tevbe ettiğinde tevbeni bozup da,yeniden günaha dönmekten sakın ve kimsenin sözüyle tövbenden dönme.Nefsine,hevana,tabiatına uyma ve Mevlanın emrinden çıkma.Bugün ve yarın Allah’a isyan edersen Allah yardımını senden keser ve seni kendi haline bırakır.Allah’ım! Sana itaatte bizlere yardımcı ol ve sana karşı bir günah işlediğimde bizi kendi halimize bırakma.Bize dünyada ve ahirette güzellikler ver ve bizi cehennem azabından koru

126-) Allah sana iki cihaddan haber vermiştir.Bunlar zahir ve batın cihadlarıdır.Batın cihadı nefis,heva,tabiat ve şeytana karşı mücadele etmek,küçük ve büyük günahlara tövbe etmek,tevbede sebat etmek ve haram arzuları terk etmektir.

Zahir cihadı ise Allah’a ve peygamberine karşı gelen inkarcılarla mücadele etmek,onların kılıç,mızrak ve oklarına göğüs germek ve bunun sonucunda öldürmek ya da öldürülmektir.Batın cihadı zahir cihadından daha zordur.Çünkü batın cihadı kişiden hiç ayrılmayan ve durmadan yenilenen bir cihaddır.Nefsin alışmış olduğu haramlarla ilgisini kesmek,dinin emirlerine uymak ve yasaklarını terk etmek demek olan bu cihad nasıl zor olmasın ki ? Her iki cihadda da Allah’ın emrini yerine getiren kimse her iki cihanda da mükafatını alacaktır.Şehidin cesedindeki yaralar sizden birinin elinden kaln aldırdığı yer gibidir,acısı yoktur.Günahlarından tövbe etmiş olan ve nefsiyle mücadelee den kimse hakkında ölüm susuz kimsenin soğuk su içmesi gibidir.

127-) Ey cemaat! Bu Kur’an’a inanın,onunla amel edin ve amellerinizde ihlaslı olun.Amellerinizde gösteriş ve münafıklık yapmayın,insanların amellerinizi övmesini,sizi mükafatlandırmasını beklemeyin.İnsanlardan çok azı bu Kur’an’a inanır ve onunla Allah rızası için amel eder.Bundan dolayı ihlaslılar az,münafıklar ise çok olmuştur.Allah’a ibadet konusunda ne kadar tembel,Allah’ın ve sizin düşmanınız olan şeytana itaatte ne kadar da güçlüsünüz.



Kaynak= Abdülkadir Geylani / el-Fethu’r-Rabbani